Yesterday

Igår hade vi över familjekompisar på kräftmiddag! Otroligt god mat och trevligt sällskap. Familjen Furrer var bland de första vi lärde känna när vi flyttade till Sverige, antagligen tack vare översociala pappa som ville ha kontakt med alla italienare han kan hitta i Sverige, hehe. Anyhow, först drack vi en drink med persikovodka och Sprite, svingott faktiskt. Sen blev det kräftor gjorda i ugnen med salt, peppar, olja och lite sånt krafs. Till huvudrätt blev det spaghetti med kräftor - NOM NOM NOM - och till efterrätt chokladcheescake med kesella och hallonsås. Låter inte så illa va? Underbart varte.

Idag har jag i princip bara övat hela dagen, det lär vara så i stort sett hela månaden. Inte mig emot dock, det är så himla roligt att lära känna allt nytt folk! När jag kom hem från övningen var jag ganska seg, så jag satte mig och kollade på två matlagningsprogram. Finns nästan inget bättre på TV! Man blir så inspirerad. Äeeh, nu får jag sluta tjöta om mat så jag inte blir hungrig (kände precis att det redan var för sent dock hehe). Naturkunskap B-plugg är på g innan läggdags - imorgon börjar allvaret igen!


Bilder från gårdagens

Okej, jag vet, det ser liite läskigt ut. Men ni som älskar skaldjur förstår att det är huur gott som helst!





Kommentarer

Släng iväg en kommentar!

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0