Money makes the world go around

Riktigt go dag i skolan idag måste jag säga, 9.40-15.10 är inte fy skam! Men imorgon blir det ännu bättre, 9.30-12.20. Life is wonderful sometimes!

Har haft låtarna från Cabaret i huvudet hela dagen. Det är verkligen en fantastisk musikal! "Money makes the world go around the world go around the world go around..." och "Willkommen, bienvenue, welcome - im Cabaret, au Cabaret, to Cabaret!" har snurrat runt runt i mitt huvud. Att söka till musikalen eller att inte göra det, det är frågan.

Å ena sidan tänker jag att jag inte har något att förlora och det kan vara bra att gå på audition oavsett om jag går vidare eller inte. Juryn är ju proffs på sånt här och då kan man fråga vad man borde bättra på.
Å andra sidan, om jag nu går vidare kommer jag inte klara av att tacka nej - och då kan jag inte hänga med familjen på semester i sommar eller åka på någon festival. Strandhäng och annat typiskt sommarkul blir det nog inte så mycket av heller. Fast däremot, om jag inte går vidare så kommer jag ju bli besviken.

Men men, jag säger som den söta gubben i Risen-reklamen - äh, allt ordnar sig!



Kommentarer

Släng iväg en kommentar!

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0