Är en stol en stol? Naah.

Mmmh, så, I've come across ett mycket intressant forum på nätet med ett mycket intressant samtalsämne med mycket intressanta diskuterande människor. Vad är då den stora frågan de diskuterar? Jo,

ÄR EN STOL EN STOL?

Det finns svar som t.ex.
"Stolen är ingen stol. Kanske är det så att den känner sig som ett bord.. Kanske är den fortfarande trädet den kom ifrån?"
och
"Stolen är en stol. Genom mina sinnen kan jag registrera det som jag sammankopplar till vad jag väljer att kalla för en stol. Därav uppkommer stolen. Min hjärna tänker ordet stol när sinnesintrycken och hjärnan kopplats samman. I min hjärna är stolen fortfarande en stol när jag går därifrån, därav är stolen kvar.".


När jag hittade den diskussionen kunde jag inte annat än längta till Filosofi A-kursen börjar. Den kursen kommer inte leda nån jävla vart men intressant lär det bli! :D

Kommentarer

Släng iväg en kommentar!

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0