Idioter

Jag blev precis av med mina kära mobil. Sånt är lite lustigt tycker jag. Man, eller åtminstone jag, blir ledsen precis som om det vore ett kärt husdjur som dött. Poff, borta. Jag har aldrig förstått grejen med att sno andras saker. Att ta något som någon jobbat ihop för att skaffa sig.
Jag fick min mobil i födelsedagspresent av mina föräldrar och billig var den inte heller, 4500 kronor gick den på. Oj vad jag ville ha den mobilen. När jag slet upp pappret på den aprilmorgonen blev jag så glad så glad! Men nu var det väl någon som kände att "yes, mobil, nu jävlar kan jag tjäna lite pengar". Tack tack tack till dig säger jag bara, tack. Det är inte just det att jag inte har någon mobil. Det är både att man känner sig kränkt och att massa minnen nu är borta. Bilder, sms, videoklipp. Privata minnen.
För är det inte lite så att mobilen fungerar som ett externt minne? Här lagras ju trots allt bilder, inspelningar, videoklipp, sms. Det känns lite som att någon smygit sig in i min hjärna och tagit bort massa fina minnen nu och det känns inte roligt. Alls. Skit också.
Jag blev precis av med mina kära mobil. Sånt är lite lustigt tycker jag. Man, eller åtminstone jag, blir ledsen precis som om det vore ett kärt husdjur som dött. Poff, borta. Jag har aldrig förstått grejen med att sno andras saker. Att ta något som någon jobbat ihop för att skaffa sig.
Jag fick min mobil i födelsedagspresent av mina föräldrar och billig var den inte heller, 4500 kronor gick den på. Oj vad jag ville ha den mobilen. När jag slet upp pappret på den aprilmorgonen blev jag så glad så glad! Men nu var det väl någon som kände att "yes, mobil, nu jävlar kan jag tjäna lite pengar". Tack tack tack till dig säger jag bara, tack. Det är inte just det att jag inte har någon mobil. Det är både att man känner sig kränkt och att massa minnen nu är borta. Bilder, sms, videoklipp. Privata minnen.

För är det inte lite så att mobilen fungerar som ett externt minne? Här lagras ju trots allt bilder, inspelningar, videoklipp, sms. Det känns lite som att någon smygit sig in i min hjärna och tagit bort massa fina minnen nu och det känns inte roligt. Alls. Skit också.

Kommentarer

Släng iväg en kommentar!

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0